fbpx


Діти-малоїжки

Снимок экрана 2021-06-07 в 14.20.20

У віці близько 2 років малюк вступає в особливий період — період вибіркового апетиту та страху перед новими продуктами. Цей період пускає своє корені у минуле. Саме в 2 роки дитина стає більш самостійною, фізично віддаляється від матері, може гуляти подалі і звичайно ж бачить привабливі фрукти чи ягоди, які незважаючи на зовнішню красу, можуть бути отруйними. Природа та природній відбір потурбувались про те, щоб виживали діти, які не пробують того, що не бачили на столі у своїх батьків. “Не їсть мама/тато — не їм і я, це може бути небезпечно”.

Що робити?
1) годувати дитину по апетиту, без умовлянь, без погроз;
2) можна пропонувати нові продукти з маминої тарілки;
3) пропонувати новий продукт декілька разів із перервою в декілька днів, щоб продукт став візуально
знайомим, приблизно 3-4 рази на тиждень протягом 3-4 тижнів; або пропонувати кожного дня продукт, не виключаючи інші продукти, а доповнюючи;
4) готувати прості страви, щоб дитина могла розібрати її на компоненти;
5) якщо категорично відмовляється від їжі — не вмовляйте;
вчіть розрізняти і порівнювати смаки і структури: густе/рідке; солодке/кисле, тверде/м’яке — це має пробудити інтерес до дегустації;
6) в 2 роки може бути потрібно до 30 проб продукту, щоб цей продукт став частиною раціону;
7) діти, які їдять хоча б один овоч чи фрукт, легше пробують нове по принципу подібності за кольором і консистенцією: яблуко та груша; морква та батат; банан та картопля; тарілка з овочами та фруктами, поставлена на столі за 10-15 хвилин до основної страви, збільшує вживання фруктів та овочів на третину; при цьому важливо сісти за стіл разом із дитиною і їсти, не акцентуючи уваги на новому, не пропонуючи спробувати;
8) якщо п’є соки, готуйте сік вдома, або чудовою альтернативою буде смузі: закинути компоненти продуктів разом у блендер та зробити вжжиик!! можливо перші смуззі дитина віддасть вам, можливо спробує облизати ложку, можливо спробує;
9) спробувати приготувати омлет чи мюслі з молоком разом, нехай спочатку просто для мами чи тата.

Дитині буде легше спробувати нову їжу, якщо:
– він отримує нове до основної страви, приблизно за 10 хв;
– маленький шматочок нового буде доданий на тарілку до звичної їжі;
– йому дозволяється не їсти, те що лежить на тарілці.

Як відбувається знайомство з їжею?
1) дитина бачить, як інші їдять певний продукт, звикає його бачити;
2) спокійно відноситься до наявності продукту у нього в тарілці, але не пробує, відсовує чи просто ігнорує;
3) торкається продукту, колупає вилкою чи ложкою, але не їсть;
4) відкушує шматочок, але не ковтає, випльовує мовчки;
5) згоджується спробувати шматочок, ще один раз;
6) іноді їсть продукт, але тільки декілька укусів;
7) їсть продукт по апетиту.

Чого не варто робити:
– пропонувати новий продукт разом із дуже улюбленим продуктом;
– пропонувати великі порції нового продукту;
– використовувати мотивацію, щоб почати їсти.

Можуть бути коливання апетиту. Сьогодні три котлети, каша, борщ. Завтра дві-три ложки каші і все.

Ще про важливе:
1. Скільки має з’їдати? 12 “кулачків” (дитини) їжі на добу + 2-3 порції молочних продуктів. Один основний прийом їжі — це 2-3 кулачка їжі, один перекус — це 1-2 кулачка їжі.

2. На добу 3 основних прийоми їжі + 2-3 перекуси.

3. Вранці сніданок краще через 30-40 хвилин після сну.

4. Довше 7 хвилин у 2 роки та більше 15-20 хвилин у 5 років зосереджено дитина за столом проводити не може. Вона просто починає гратися їжею, тому випускаємо з-за столу.

5. Важливий режим, достатня кількість сну. Встаємо та лягаємо кожного дня в один і той самий час. Прийоми їжі так само в один і той самий час. В інший час відмовляти в їжі, тільки за столом. Виняток для перекусів на вулиці, але порція перекусу має бути маленька.

6. Що можна дати на перекус: яблуко, несолодкі пластівці, хлібець, йогурт, шматочок сиру. Перекус — має мати маленьку порцію.

7. Сумісні прийоми їжі — всією сім’єю.

8. Пропонуйте дитині ту ж саму їжу, що і їсте самі. Їжте разом з дитиною.

9. Наберіться терпіння.

Тривалість цього шляху від тижня до півроку.

Ukrainian